Relatari de la Occupy Conti si de la protestul de la ora 20


Ocuparea hotelului Continental

Fiindca m-am trezit abia la ora 13, de cum am aflat ceea ce se intampla, m-am imbracat, mi-am luat aparatul de fotografiat (ca nu am nimica mai bun decat un aparat prost) si am fugit la fata locului.

Am ajuns inainte de ora 14 si am inceput sa filmam si sa ne dam seama ce s-a intamplat pana in acel moment (eu si colegu’). Am ajuns fix in momentul in care se strangeau politaii. Ce-am ajuns ca la nici 5 minute au si intrat in cladire. Asa ca, rand pe rand, doi cate doi, ocupantii au fost scosi afara. Primii doi, incatusati. Bagati in dubita nu demult trasa fix la coltul strazii, dar nu in fata usii pe unde erau scosi ocupantii, probabil pentru a se da mari.

Cu ocazia asta mi-am dat si eu seama cat de jegosi sunt jurnalistii. Pe langa faptul ca erau „agitatori”, din randul politiei (imbracati in civil), sau erau mari shtaberi, incat au trecut de momentul purtarii unei uniforme, acesti jurnalisti se duceau in spatele publicului si incepeau sa-si bata joc de Politia Locala. Nu degeaba unele ziare online au sustinut ca atunci cand cele doua fete au fost scoase din cladire (dubita politiei fiind deja plecata), s-a intamplat un incident, ca sa zicem asa, motiv pentru care aceste doua fete au fost readuse in cladire.

Da, as putea spune ca a fost un incident in care jurnalistii zbierau lucruri de genul „ce, vi s-a termina benzina de nu le puteti lua?” sau „luati un taxi! Sau mergeti cu autobuzul”. Patetic, as putea spune, doar de dragul show-ului si a ratingului.

Pe langa aceasta, mi-am permis sa fiu si eu nesimtit, precum dragii nostrii jurnalisti. M-am bagat in oameni ca un nesimtit, chiar daca mi-am auzit injuraturi din cauza ca „nu pot face o fotografie buna!”. Nu-mi pasa de fotografiile voastre, pe care oricum le veti vinde RMGC-ului, ca acestia sa faca propaganda cu ele.

Asa ca va vom prezenta un video, in cateva momente cu evenimentele pe care le-am prins, si cu ocazia aceasta veti vedea si cat de porci sunt jurnalistii de la televiziunile mari. Nu ca nu stiati deja asta.

Nu am apucat sa vad prea mult respectiv la starea de spirit a ocupantilor, dar Mihnea Blidariu parea calm, deoarece am reusit sa ma bag, pentru cateva momente, in fata tuturora.

Efectul produs de readucerea celor doua fete in cladire de catre Politia Locala a fost una normala: inchiderea caii de acces din cladire, fie ca in interior, sau in exterior. Desigur, cei doi barbati cu scara, pentru a da jos steagul pus in varful cladiri au fost lasati. Dar, cand dubita de politie a parcat in fata intrarii iar politaii doreau sa iasa din cladire, oamenii care au inchis calea de acces nu s-au clintit…decat cu ajutorul politiei, care, folosind un pic de brutalitate, fie i-au ridicat, fie au cam calcat pe ei, unul dintre protestatari simtind si un dorsal al justitiei in crestetul capului. Fetele au fost trase din cladire de catre politisto-civili, si nu cred ca au fost trase cu tandrete. In timp ce aceste fete erau bagate in dubita, doi conducatori auto au inceput sa claxoneze in semn de solidaritate cu protestul.

Video-ul de la ocupare, marca Centrul de Cultura

Protestul de la ora 20.

Cred ca a fost cel mai frumos protest din toate zilele, fiind o combinatie intre protest pasnic si flash mob.

Am ajuns la ora 20.01, oamenii stransi in fata hotelului Continental fiind undeva la un maximum de 35-40. Iarasi, acelasi noroc. La nici 5 minute dupa ce am ajuns, 2 politisti au venit in graba pentru a vedea ce se intampla. Urmeaza urmatorul dialog:

– Buna seara, care ste rolul acestei intalniri?

Niciun raspuns…

– Cine este conducatorul acestei intalniri?

Niciun raspuns…

– Aveti un reprezentat?

– Nu avem reprezentanti.

– Cine este in conducere atunci? Am dori sa vorbim cu el pentru a nu trebui sa ajungem sa legitimam pe toti.

– Nimeni! Si suntem cam multi, totusi.

– In cazul acesta, eu sunt …, legitimatiile la control va rog.

Dar, nu au trecut 5 minute, ca ne-am decis cu totii sa trecem strada.

Ne intrebam, oare ce se intampla, pana cand unii le faceau cu mana politistilor sa vina si ei unde eram noi. Iar din acel moment, am inceput un joc de soarecii si pisicile. Soarecii eram noi. Pisicile, cei din Politia Locala. Cand venea Politia unde eram noi, noi treceam strada. Desigur, la un moment dat, ajungand in piata Unirii/Matei, acestia si-au dat seama ca nu merge asa. Asa ca au chemat intariri. In cateva momente, au mai venjit 3 politisti, apoi doua Logane, strangandu-se 9 politisti.

Dar „lupta” nu era gata. Ajungand sa fim foarte multi pentru a sta doar pe o parte a strazii, fara sa ne dam seama, ne-am impartit in doua grupe, paralele, dar pe parti opuse ale strazii. Si a inceput distractia. Atunci cand era verde, se facea mersul piticului, pas saltat, mars militaresc si multe alte forme de sport, de pe o parte pe cealalta a strazii. In putin timp, politia si-a dat seama ca nu au ce face cu noi. Chiar daca a venit o dubita a politiei, din care nu a iesit nimeni (posibili erau din divizia Politia Facebook), aceea plecand la cateva zeci de minute, si undeva in jurul ore 21 si putin, doi prieteni de la Criminalistica, impreuna cu o camera de filmare, au decis sa faca un documentar despre noi. Adica, sa ne filmeze.

Apoi, dintr-o data, mai multi protestatari s-au pus in sir indian. Am intrebat ce se intampla, iarasi trecem strada intr-un anume mod, dar raspunsul a fost urmatorul „treci la rand, ca asteptam sa ni se ia datele”. Desigur, oamenii fiind prea voiosi, au cautat orice metoda de a se pastra buna dispozitie. In timp ce noi stateam in sir indian, ca pe vremea comunismului, doar ca de data aceasta sa ni se ia datele, unii se jucau volei cu baloane.

Dar sirul indian nu a tinut mult, deoarece, Politia Locala in sfarsit si-a dat seama ca acest protest este unul PASNIC, astfel incepand discutii interesante intre protestatari si fortele de ordine. Interesant este ca cel putin doi politisti erau chiar foarte interesati de realitatea de la Rosia Montana, punand intrebari pertinente si ascultand cu intere raspunsurile oferite de diferite persoane.

Dar, nu doar acestia doi au fost interesati. Si ceilalti politisti si cei doi de la Criminalistica, au purtat discutii interesante, de la egal la egal despre problemele de la Rosia Montana.

Pe la ora 21.40, protestul era pe sfarsite, protestatarii plecand incetul cu incetul fiecare in treaba lui/ei, salutandu-i pe cei de la Politia Locala si urandu-le o noapte placuta in continuare.

Poze de la ocupare si de la protest gasiti pe tot Facebook-ul.

5 gânduri despre &8222;Relatari de la Occupy Conti si de la protestul de la ora 20&8221;

  1. Nu doar clujenii ci populatia intregii planete trebuie sa iasa in strazi si sa ceara RASPICAT caderea sistemului. Abia dupa ce va cadea intregul SISTEM PIRAMIDAL se va rezolva problema si cu Rosia….si cu multe altele… Iar acest lucru e-atat de-aproape…Miscarea populara OCCUPY PLANET(ocupati planeta) e in plina ascensiune…Momentan sunt zeci de milioane pe strazile marilor orase ale lumii …In curand vor fi sute de milioane si-atunci SISTEMUL CORUPT VA SUCOMBA…Sunt mii si mii de alte nereguli impuse de mii si mii de ani de un sistem piramidal condus si sustinut de clanuri din acelasi neam(reptilieni:fiinte fara suflet)care doresc inrobirea fiintei umane in intreaga lume nu de azi de ieri ci de mii de ani…si nu doar la Rosia Montana din Romania…ci pretutindeni pe Geea…
    „EI” AU NEVOIE DE AUR MAI MULT DECAT AVEM NOI NEVOIE DE AER…DOAR CA SEDEREA „LOR” PE-ACESTA PLANETA E PE SFARSITE…(veti vedea si-atunci va veti convinge singuri- nu veti mai crede ca am luat-o razna)…MULTI SE VOR MINUNA CAT DE ADORMITI AU PUTUT FI DE SISTEM…atata amar de vreme…Mass Media e corupta in proportie de 99%(fara nici o exagerare) de-aceiasi PIONI PRINCIPALI care conduc fraiele pe-ntreaga Geea…de cand a aparut si pana azi:…economia, afacerile, politica, religia si-ntreg sistemul social LA FEL…De fapt „ei” le-au si inventat ca sa poata struni cu usurinta masele(oile-sclavii sistemului)…
    E NEVOIE URGENTA DE O NOUA ORANDUIRE. De-aceea zic ca de mii de ani suntem in sclavagism…OCCUPY PLANET TREBUIE SA DARAME INTREG SISTEMUL MONDIAL…si o va face…Noi toti vom asista-participand la acest FENOMEN GLOBAL…:)…O NOUA LUME SE PREFIGUREAZA SI NU E VORBA DE MISCAREA „New Age”… ci mai degraba de LARGIREA CONSTIINTEI UMANE SI-ASCENSIUNEA ACESTEIA PE O NOUA TREAPTA EVOLUTIVA…

    =TOATE LA TIMPUL LOR=
    Eu sunt un dac batran,
    Si-atat mai am sa-ti spun:
    Tot ce-a fost ascuns, acum iar se iveste,
    Si ce-a fost pangarit, acum se retraieste…
    Si amarnic fi-va pentru cei ce nu vor intelege
    stravechiul Cod … si Noua Lege…
    ♥`*.*´¨) Infinita PACE, Intelepciune si Infinita IUBIRE ♥
    ¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨) •`•.¸¸.•`•Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥
    (¸.•´ (¸.•` * *» ♥ zalmos ♥

    • este destul ca sirul indian sa devina infometat. toti se intorc acasa sa manance. sistemul nu trebuie sa cada. o sa realizezi de ce cand o sa fii mai trezit la realitate.

  2. Pingback: | blog

Lasă un răspuns

